Am o bază solidă
Ewa Ciołek

Am venit pentru prima dată în Germania în colaborare cu Hausengel în ianuarie 2009. Am acumulat multă experiență în calitate de îngrijitoare, dar am ajuns să cunoasc foarte bine și compania. Îmi amintesc de vremurile când organizarea era foarte diferită, dar ceea ce nu s-a schimbat, însă, este angajamentul Hausengel față de colaboratori.
Organizație diferită, aceeași atmosferă familială
Nu-mi amintesc exact cum am aflat despre Hausengel - au trecut atâția ani! Cred că cineva mi-a dat numărul de telefon când mă întorceam acasă din Germania, după o colaborare cu o altă agenție.
Pe atunci, hotelul Hausengel era încă în funcțiune. Când am ajuns acolo pentru prima dată, am fost abordată de către manager în persoană. Bineînțeles că mi-a fost teamă că își va da seama că germana mea nu era suficient de bună, dar, din fericire, a decis că mă voi descurca. Ulterior, am participat la multe cursuri de formare și am primit cărți și diverse ajutoare. Am o bază solidă pentru munca mea.
La hotel, am cunoscut alți îngrijitori. În loc să ne odihnim, uneori stăteam până târziu în noapte vorbind. Dimineața, șoferii ne luau și ne duceau la familiile noastre. Au fost foarte amabili și prietenoși, ne-au ajutat cu bagajele și au avut grijă să nu fim stresați. Când am ajuns la familie, ne-au ajutat și cu primele conversații, ceea ce a fost foarte important pentru mine, deoarece germana mea nu era atât de bună ca în prezent.
Am amintiri foarte frumoase din acea perioadă! Chiar dacă acum îngrijitorii merg direct la familiile lor, aceeași atmosferă plăcută s-a menținut în cadrul companiei.
Știam doar câteva cuvinte
Cea mai mare teamă a mea atunci când am început să lucrez ca îngrijitoare a fost cunoașterea limbii germane. La acea vreme, nu știam prea bine. Mi-era teamă că îmi voi da seama la fața locului că germana mea nu este suficient de bună și că va trebui să mă întorc înapoi. Astăzi îmi dau seama că știam foarte puțin pe atunci, poate doar câteva cuvinte.
Acum o duzină de ani, era ceva obișnuit să suni la Hausengel și să întrebi cuvintele necunoscute. Pe atunci, nu existau aplicații care traduc pe telefon, ci aveai doar un dicționar în mână. Aș putea spune că am învățat germana în principal după ureche. Acest lucru nu a fost întotdeauna ușor, deoarece majoritatea persoanelor de care am grijă sunt persoane în vârstă care adesea vorbeau un dialect. Recent, am avut chiar și o persoană care vorbea doar dialect și încerca să se facă înțeleasă de către mine. Uneori înțelegeam despre ce vorbea cu mine, dar trebuia să mă impun pentru a-l face să folosească germana standard cu mine. Pot exista, de asemenea, situații amuzante când pronunți ceva greșit, de exemplu. Dar, de obicei, este nevoie de o săptămână sau o săptămână și jumătate pentru a te obișnui să vorbești în germană în timpul derulării unui contract.
Mă pot baza pe Hausengel
În cursul activității mele au apărut și situații neprevăzute, la fiecare contract. Odată, autobuzul cu care călătoream pentru a-mi vizita familia s-a defectat. Altă dată, când am întârziat din cauza aglomerației de pe drum, am găsit ușa de la casa familiei încuiată. Însă întotdeauna am putut conta pe ajutor. Știu că, în astfel de momente, dacă sun la consultant sau pe telefonul de urgență, sunt imediat ajutată.
Situațiile neașteptate se întâmplă și independent de Hausengel, dar consultanții acționează foarte rapid. Nu s-a întâmplat niciodată să nu pot intra în legătură cu hausengel și să rămân singură ore întregi. Ajutorul vine cât ai clipi.
Decizia îmi aparține
Cu Hausengel am întotdeauna posibilitatea de a alege. Consultanții nu îmi spun niciodată ce să fac, nu îmi impun nimic în ceea ce privește sarcinile. În timpul activității mele, au existat momente în care a trebuit să mă întorc în Polonia din cauza unei situații de urgență. Totul a fost organizat foarte repede pentru ca eu să pot face acest lucru.
Ne putem destăinui consultanților noștri, ne putem plânge acestora când avem greutăți. Apreciez foarte mult munca lor. Dau o mulțime de telefoane în timpul zilei și știu întotdeauna cum să ne sprijine și să ne consoleze. Îi poți auzi zâmbind în orice situație și sunt de părere că merită mult respect pentru asta.
Ritmul zilnic este important
Nu mă atașez niciodată de pacienți. Știu din experiență că, mai târziu, pacienții simt foarte puternic plecarea mea, ceea ce este emoționant, dar, din această cauză, încerc să păstrez o anumită distanță. Bineînțeles că trebuie să fii prietenos, drăguț și zâmbitor, dar la locul de muncă sunt la serviciu și mă concentrez să îmi fac treaba cât mai bine.
Acum, că am dobândit experiență în profesia de îngrijitor, pot vorbi chiar și despre o anumită rutină. Totul este o chestiune de practică. La începutul unui contract nou, este logic să observi care este situația cu familia și apoi să introduci anumite reguli. Pentru persoanele cu demență, în special, este important să fii consecvent și să respecți un anumit ritm.
Ce mă bucură
Cel mai mult mă bucur atunci când familia îmi dă o evaluare favorabilă după terminarea contractului. Atunci știu că opinia lor este sinceră și că sunt cu adevărat mulțumiți de mine. Nu trebuie să-mi spună cât sunt la ei, dar este important pentru consultanți să știe că au o îngrijitoare bună, care își îndeplinește sarcinile, dă dovadă de conștiinciozitate și pot avea siguranța să o recomande și următoarelor familii.