Cooperarea cu Hausengel îmi oferă sentimentul de stabilitate

Dorota Kolbuch, Polonia

Dorota Kolbuch

Doamna Dorota Kolbuch s-a confruntat în cadrul carierei sale profesionale cu diferite provocări. Mulţi ani a lucrat într-o bancă în cadrul căreia a ocupat funcţii de conducere. Ulterior a dorit să îşi încerce propriile puteri şi şi-a deschis o activitate pe cont propriu în Polonia. Într-o bună zi a descoperit pe Internet informații despre Hausengel. Firma noastră i-a dat încredere şi, deși doamna Dorota nu vorbea încă limba germană în perioada respectivă, s-a decis să accepte un contract de acordare a activităţilor de asistenţă în Germania. Pentru doamna Dorota nu există limite, este o persoană foarte deschisă, aşa cum afirmă chiar ea: „Am mereu o atitudine pozitivă, iubesc oamenii şi munca. Când am acceptat primul contract nu cunoşteam limba germană, dar, cu toate acestea, nu mi-am făcut griji“. De atunci, doamna Dorota îi ajută pe seniori să facă față uşor toamnei de aur a vieţii. Interlocutoarea noastră ne-a povestit cum arată o zi pentru o persoană care asigură servicii de îngrijire în Germania.

Doamna Dorota Kolbuch este originară din apropiere de Breslau. A găsit informații despre Hausengel pe internet. Există numeroase companii care îşi desfăşoară activitatea în sectorul îngrijirii persoanei, însă, graţie administrării deosebite a serviciilor de îngrijire a persoanei, doamna Dorota a regăsit la Hausengel căldura, susținerea şi atmosfera de familie. Cu caracter provizoriu, doamna Dorota a dorit să preia contracte pentru o durată de o lună sau două, dar a ajuns să fie mulţumită de Hausengel de peste 6 ani.

Primul contract

Atunci când a acceptat primul contract, doamna Dorota nu vorbea limba germană. Nu era nici soră medicală. Dar dispunea de o experienţă complexă în relaţia cu clienţii, unde a fost nevoită să se remarce în mod repetat prin răbdare şi empatie. „Sprijinul de care am beneficiat din partea familiei la care mi-am desfăşurat activitatea a însemnat mult pentru mine. M-au perceput ca pe o persoană caldă, deschisă, sufletistă şi de încredere. În mod suplimentar, eu iubesc oamenii şi toate aceste aspecte m-au condus la decizia de a-mi testa propriile puteri în activitatea de îngrijire a persoanelor “ – afirmă doamna Dorota. „Primul meu contract a fost realizat de mine în beneficiul unui bărbat în vârstă de 96 de ani. Acesta era în continuare complet independent, se deplasa pe cont propriu şi avea nevoie de ajutor la plimbări sau în gospodărie. Eu i-am gătit şi i-am făcut curat. A fost un loc de muncă liniştit şi bun. Astfel, prima mea experienţă a fost cu adevărat pozitivă “.

Baza o reprezintă atitudinea pozitivă

Independent de împrejurări, doamna Dorota a manifestă o atitudine pozitivă faţă de toate contractele. Coordonatorii din cadrul Hausengel depun eforturi pentru a prezenta detaliat fiecare contract. Personalul care oferă servicii de îngrijire a persoanei deţine în toate situaţiile numeroase informaţii cu privire la contract, cunoaşte avantajele şi dezavantajele. Doamna Dorota ştie de fiecare dată ce o poate aştepta la faţa locului şi nu dă dovadă în nicio situaţie de o atitudine negativă. Aşa cum afirmă chiar ea, Hausengel îi oferă sentimentul de stabilitate, ceea ce înseamnă că poate avea încredere în toate situaţiile într-un contract şi ştie că Hausengel organizează în toate situaţiile totul în mod corespunzător. În prezent, doamna Dorota vorbeşte deja foarte bine limba germană, însă este de părere că un mijloc pentru o relaţie bună cu persoana care beneficiază de îngrijire este un zâmbet, căldura interioară, răbdarea şi respectul. „Principiul meu este să nu mă adresez în nicio situaţie persoanei care beneficiază de servicii de îngrijire cu „TU“, încerc în toate situaţiile să cultiv o relaţie bazată pe respect. Multe lucruri depind de educaţie. Anumite valori au fost preluate de mine din propria mea familie şi le pun în practică permanent în activitatea pe care o desfăşor în prezent. Depun eforturi pentru a cunoaşte şi a respecta obiceiurile persoanelor care beneficiază de serviciile mele de îngrijire pentru ca acestea să se simtă bine alături de mine.

O zi din activitatea în calitate de persoană responsabilă pentru acordarea de îngrijire a persoanei

O zi a persoanei care asigură servicii de îngrijire arată diferit în fiecare familie. De regulă, acest aspect depinde de starea de sănătate a persoanei care beneficiază de servicii de îngrijire şi de situaţia din familia acesteia. Însă această activitate este asociată îndeaproape cu o rutină, fiecare zi arată la fel ca cealaltă, deoarece persoanele în vârstă iubesc rutina, aceasta le oferă sentimentul de siguranţă. Pe parcursul ultimului contract, doamna Dorota se trezea înainte de ora 6.00. Ulterior îşi începea activitatea de îngrijire a persoanei, o îmbăia pe doamna în vârstă şi îi punea scutecele. Beneficiara serviciilor de îngrijire era o persoană cu dizabilităţi şi era imobilizată în scaunul cu rotile. Sarcina doamnei Dorota era aceea de a efectua transfer doamnei respective din scaunul cu rotile în pat şi din pat în scaunul cu rotile. În jurul orei 8.00, persoana care beneficia de servicii de îngrijire servea micul dejun, pregătit de doamna Dorota. După masă, doamna se odihnea şi citea ziarul. Între timp, doamna Dorota făcea ordine şi curăţenie. De trei ori pe săptămână făcea cumpărături în cursul dimineţii. De regulă, doamna Dorota pregătea masa de prânz la ora 12.00. Doamna Dorota întreabă cu plăcere persoanele care beneficiază de servicii de îngrijire ce ar prefera să mănânce şi le pregăteşte mâncarea favorită. După masa de prânz, persoana îngrijită era transferată la loc în pat. Acolo, aceasta se uita la televizor şi trăgea un pui de somn până la ora 15.00. În intervalul respectiv, doamna Dorota avea timp pentru ea, pe care îl putea petrece după bunul plac. Cu ocazia contractului respectiv, doamna Dorota se afla într-un sătuc dintr-o zonă de munte, motiv pentru care prefera să se relaxeze pe terasă în grădină. La ora 15.00, doamna Dorota urca în toate situaţiile la persoana îngrijită pentru a o pregăti (o scurtă spălare, schimbarea scutecelor şi pieptănat). Doamna în vârstă îi povestea la ce s-a uitat la televizor în perioada de odihnă. Ulterior, cele două doamne au băut împreună o cafea, iar persoana îngrijită se aşeza la computer şi scria e-mail-uri. Aceasta auzea foarte slab, motiv pentru comunica cu rudele prin poşta electronică. În intervalul respectiv, doamna Dorota se ocupa de gospodărie, fără a fi nevoită să depună eforturi intense pentru a asigura curăţenia şi ordinea, deoarece familia avea în mod suplimentar şi o doamnă la curăţenie, care lucra în perioada respectivă pentru ea. „În fiecare zi la ora 17.00 jucam rummy împreună – în toate situaţiile trei runde scurte, acesta fiind jocul favorit al persoanei îngrijite de mine“ – îşi aminteşte doamna Dorota. Între orele 18:15 – 18:30 era pregătită gustarea de seară, după care cele două doamne urcau la etaj pentru a  se pregăti de somn. Iar în acest mod se încheia ziua.

Contractele sunt însă diferite, există şi cerinţe mai dificile, dar doamna Dorota depune eforturi pentru a se descurca şi în situaţii dificile – cât de bine poate. Aceasta porneşte de la prezumţia că ziua următoare va fi mai bună. Nu este răzbunătoare. „Este important să depui eforturi pentru a petrece în fiecare zi timp de calitate şi frumos cu persoana îngrijită.

Unul dintre cele mai bune locuri de muncă în care a lucrat doamna Dorota a fost reprezentat de contractul la un profesor din apropiere de München. „Domnul profesor a fost un om minunat! El mi-a prezentat în fapt întreaga Bavarie, am vizitat împreună diferite castele, lacuri atractive. Am călătorit mult. Mi-a spus şi multe poveşti interesate. Era licenţiat în fizică. Pentru mine, nu a fost vorba doar de un loc de muncă, ci şi de o aventură atractivă. Domnul profesor a fost o persoană sufletistă şi i-a tratat pe toţi la fel. Îmi amintesc cu cea mai mare plăcere de perioada respectivă “.

Recomandări

Doamna Dorota are şi recomandări pentru alte persoane care oferă servicii de îngrijire a persoanei, în special pentru cele care preiau primul contract: „La sosirea la persoana îngrijită, pun în toate situaţiile multe întrebări şi notez totul exact. Întreb persoana îngrijită la ce oră se trezeşte, ce îi place să mănânce, la ce va avea nevoie de ajutor în cursul zilei de mâine etc. Mă pregătesc în acest mod. În ziua următoare am la mine fişa cu aceste informaţii. O utilizez, dar adaug şi informaţii noi“.

Sentiment de stabilitate

Pentru doamna Dorota este foarte important sentimentul de stabilitate. „Cu Hausengel nu am nicio grijă că nu voi primi niciun contract, de acest lucru se preocupă în toate situaţiile coordonatoarea mea personală. Oferta Hausengel este pregătită şi prezentată în toate situaţiile cu foarte mare atenţie, nimic nu este lăsat la voia întâmplării. Contactul cu Hausengel este foarte bun, iar coordonatoarele sunt dispuse în toate situaţiile să ofere asistenţă. Pot spune despre Hausengel numai lucruri bune şi să recomand această companie din suflet“. 

Hausengel îmi oferă siguranţă

Zofia Machoń, Polonia
Când am aflat şi am înţeles cum arată modele de cooperare, am decis să îmi desfăşor activitatea în calitate de liber profesionist, deoarece am considerat că acesta a fost soluţia cea mai bună pentru mine. Nu am avut nicio grijă în acest context, deoarece am știut că Hausengel se ocupă de toate aspectele în relaţiile în autorităţile. Firma preia toate formalităţile. Nu trebuie să îmi fac nicio grijă şi nu am nicio problemă cu această situaţie. Mă bucur pentru că pot colabora cu Hausengel, pentru că firma se ocupă de toate formalităţile şi îmi oferă un nivel ridicat de siguranţă în Germania.