Schliessen
Schliessen

Munca în străinătate: de unde să începi?

Lucrul în străinătate poate fi o adevărată provocare, așa că ar trebui să vă pregătiți bine și să vă bazați pe toate sfaturile și recomandările persoanelor care au avut o astfel de experiență. O problemă frecventă atunci când lucrați în străinătate este șocul cultural, care se manifestă printr-o anxietate constantă, un sentiment de singurătate care vine din întâlnirea cu un mediu cultural, social și juridic și cu un mod de viață complet diferit. Iată câteva momente importante care vă vor ajuta să vă găsiți cu mai multă încredere noul drum profesional:

Munca în străinătate: de unde să începi
  • Unul dintre cele mai importante lucruri pentru a evita șocul cultural este să vă interesați de cultura și stilul de viață din țara în care călătoriți. Chiar înainte de a pleca, este util să vă informați despre legile care se aplică în țara respectivă, despre sistemul fiscal și despre nuanțele muncii legale pentru străini.
  • Asigurarea este un aspect foarte important. Este important să înțelegeți principiile sistemului de asistență medicală din țara respectivă, să obțineți informații despre cum să solicitați beneficii medicale sau să vă fie rambursate cheltuielile medicale.
  • Evitați locurile de muncă ilegale. Cei care lucrează ilegal nu au garanții sociale, încalcă legile țării și, în cele din urmă, sunt mereu în stres, deoarece își pot pierde locul de muncă în orice moment
  • Cont bancar pentru plata salariilor. Dacă lucrați în zona euro, nu trebuie să vă deschideți un cont de EUR - pentru a vă transfera salariul fără costuri suplimentare, angajatorul trebuie doar să cunoască codurile IBAN și BIC ale contului dumneavoastră bancar.
  • Interesul unui angajator sau al unei agenții de plasament. În zilele noastre este ușor să găsești informații online: numele companiei este asociat cu o fraudă? Poate că societatea are datorii sau se confruntă cu insolvența?
  • Prelucrarea documentelor și alte formalități. Este adesea necesar să contactați diverse autorități și instituții pentru a afla ce documente și înregistrări sunt necesare în țara respectivă.

Toate aspectele menționate sunt la fel de importante și pentru îngrijitorii care aleg să lucreze în domeniul așa-numitei îngrijiri la domiciliu în Germania. În cazul alegerii companiei Hausengel, care activează în acest domeniu de peste 17 ani, prioritățile sunt ordonate oarecum diferit, deoarece o mare parte din aspectele organizatorice sunt preluate de către personalul companiei. Lucrătorii din domeniul îngrijirii nu mai trebuie să-și facă griji cu privire la legalitatea activității lor independente în Germania, la înregistrarea corespunzătoare a acesteia, la contabilitate și la alte formalități. Toți îngrijitorii care lucrează prin intermediul agenției sunt automat acoperiți de o asigurare privată de sănătate și de răspundere civilă. Consilieri personali sunt disponibili în orice moment pentru a oferi informații despre problemele curente și pentru a ajuta la adaptarea la un nou mediu.

După ce am cântărit toate aceste puncte, este clar că alegerea agenției de plasament potrivite este poate cel mai important pas înainte de a vă asuma prima misiune în Germania. Nu degeaba compania Hausengel aderă la principiul "îngrijire completă". Suntem bucuroși să vă oferim informații detaliate despre toate condițiile de cooperare la numărul de telefon 0049 642492837 293 sau 0040 77 744 758, sau prin e-mail.